Презентація до уроку розвитку зв`язного мовленняю. Ознайомлення з "есе" і написання "есе".
Урок розвитку зв’язного мовлення
на тему «Кожна усмішка – маленьке свято».Ознайомлення з «есе» і написання
есе.
Мета: ознайомлення учнів
з поняттям «есе» , вчити відрізняти його від тексту міркування, визначати
суттєві ознаки есе, розвивати зв’язне мовлення учнів,уміння формулювати власну
думку,чітко висловлюватися; виховувати увагу та повагу один до одного, до мовленого слова.
Обладнання: деревце
«Очікувань», дві торбинки для емоційного
налаштування на урок,інформаційна
таблиця « Значення кольорів», малюнок « Сонечко» для створення асоціативного куща, сенкан слова «усмішка»,
фонограма « Пісня про усмішку»
І.Створення позитивного емоційного настрою
Вправа « Очікування»
-
Чого ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?
-
А я очікую, щоб ви були активними , уважними , ініціативними.
Вправа « Дві торбинки»
-
Із
яким настроєм ви прийшли на заняття? Що відчуваєте?( Радість, віру в себе,
задоволення, щастя, гордість, сум, розчарування, сором, страх0
-У дорогу люди завжди беруть із собою торбинку. У мене
теж є дві торбинки. У темну я заберу весь ваш смуток, біль, страх,розчарування,
а теплу, жовтогарячу відкрию і подарую вам радість, піднесення, інтерес,
захоплення, добро.
-
Сподіваюсь,
що ці приємні почуття дійдуть до ваших сердець і здійсняться всі ваші
сподівання.
Вправа « Усмішка»
-
Поділіться
усмішкою, щоб підбадьорити й зігріти один одного один одного.
ІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду
-
Назвіть
ланцюжок мовних елементів, починаючи від найменшого.
(Звук, склад, слово,речення, текст)
-
Що
ви знаєте про текст?
-
Що таке тема тексту?
-
А
мета тексту ?
-
Які
види текстів ви знаєте?
-
Які
їх ознаки?
ІІІ. Визначення теми і завдань
1.Мотивація навчальної діяльності
-Сьогодні ми стикнемось ще з одним видом текстів ,
визначимо його істотні ознаки та вчитимемось самі його складати. Прочитайте
перші букви слів [емоції,
сприйняття,естетика].Отже цей вид тексту називається есе.
-Давайте з’ясуємо що ж таке есе ?
ІV.Формування поняття есе
Перегляд презентації.
Слайд 1
» Що таке есе?»
Есе – це начерк, невеликий за обсягом твір, у якому є висловлення власної
думки про якийсь предмет, свої відчуттяй емоції, ставлення до світу.
Слайд 2
Завдання і мета есе.
Грамотно висловлювати власні думки, аргументувати їх,
обстоювати власну позицію.
Слайд 3
Структура есе
Есе пишуть у вільній формі. Це невеликий прозовий твір.
Слайд 4
Основна ознака есе.
В есе висловлено авторське сприйняття, емоції,
які переживає людина під час певних обставин.
Слайд 5
Правила написання есе
Етап 1 – збір інформації за проблемою
Етап 2 – аналіз
інформації
Етап 3 – виявлення
власної позиції
Етап 4 – викладання власної думки
Слайд 6.
Способи складання есе
1. Побудова “есе” за зразком;
2. Складання “есе” за поданим планом;
3. Створення “есе” на задану тему;
4. За даним початком.
Слайд 7
Зіставлення есе і міркування
Текст 1.
Коли я повертаюся зі школи,мене завжди
зустрічає Рекс. А сьогодні він не вибіг мені назустріч.
Це тому, що в тата розпочалась
відпустка. І він на кілька днів поїхав на озеро порибалити. Узяв намет, рюкзак
з речами і Рекса ,щоб той теж побував на природі. Та й татові з Рексом не буде
самотньо.
Ось чому мій чотириногий друг мене не
зустрів.
Слайд 8
Текст 2
Я повертався зі школи . Сподівався , що
мене зустріне Рекс . Але він не вибіг мені на зустріч.
Я захвилювався, що могло статися? Може
він захворів?Ні,напевно,поїв з насолодою бабусиного борщу з кісткою і задрімав.
А можливо тато забрав його з собою на озеро порибалити.
Треба швидше запитати у бабусі,де Рекс.
Слайд 9
Відмінність між есе і
міркуванням
Міркування
1) Розпочинається
з твердження, яке доводиться чи пояснюється.
2) У кінці міркування робиться висновок.
Есе
1) Нічого
не доводиться;
2) Висловлюються
думки, розмірковування,здогади;
3) У
кінці висновок не обов’язковий.
Слайд 10
V. Складання есе за зразком
V. Складання есе за зразком
- Давайте розглянемо методику складання есе за
зразком. Темою нашого заняття буде «
Кожна усмішка – маленьке свято.Цю методику ми можемо поєднати з іншими
інтерактивними методами . Такими , як « Асоціативний кущ», «Сенкан», « Крісло
автора»
1.
Створення асоціативного куща
-
Поміркуйте,навіщо
людині усмішка?
-
Якою
може бути усмішка?
-
Що
відображає людська усмішка?
-
Доберіть відповідні прикметники і поясніть власну
відповідь.(Добра, чарівна,дружелюбна,
щира…)
Слайд 11
2. Вправа” Ми художники”
2. Вправа” Ми художники”
-А тепер уявіть себе художниками.
- Ознайомтесь з інформацією про деякі
кольори.
Білий – відкритість,щирість
Сірий – смуток
Червоний – наполегливість
Рожевий – дружелюбність
Жовтий – радість життя
Коричневий - надійність
-
Пригадайте
випадок з життя ,коли ваша усмішка була щирою,сумною, дружелюбною,радісною?
-
Що спричинило таку усмішку?
Слайд 12
Зразок есе ” Моя усмішка»
Зразок есе ” Моя усмішка»
-
Текст 1. Усмішка
у мене щира. Вона різнокольорова. Шматочок жовтого, тому що я добра.
Шматочок сірого,тому що я іноді буваю сумною. А ще вона яскрава й тепла, адже я
дуже люблю життя та своїх близьких.
Слайд
13
Текст
2 . Наше життя наповнене різними подіями , які викликають у нас різні емоції.
Ми радіємо,сумуємо ,захоплюємось,
дивуємось,впадаємо у відчай.
На обличчі у нас з’являється посмішка.
Сьогодні
моя посмішка білого кольору, тому що я щира. З великим бажанням розповідаю вам
про нові технології навчання.
Спробуйте і
ви висловити власну думку про свою усмішку відповідно кольору, який ви
отримаєте.
Слайд 14
3. Складання
есе . Робота в групах
-
Опишіть усмішку відповідно до отриманого кольору
смужки.
Жовта смужка.
-
Коли ваша усмішка є відкритою?
Наприклад. У вас радісна подія.
Ви зустрічаєте гостей.
Рожева смужка
Наприклад. У вас зустріч із
друзями.
Коричнева смужка
VІ. Узагальнення
ісистематизація отриманих знань.
Слайд 15.
Презентація створених
есе
Прийом “
Авторське крісло
Щоб представити своє есе ви на
хвильку станете авторами і займете авторське
крісло.
Слайд16.
Методика складання сенкану.
І рядок - слово-іменник, що
означає тему.
ІІ рядок – описати тему двома
словами прикметниками,
ІІІ рядок – дібрати до теми три
дієслова,
ІV рядок – скласти фразу з
чотирьох слів,що виражає ставлення до теми,почуття з приводу обговорюваного,
Vрядок – слово-синонім(
асоціація) до першого слова.
Слайд 17.
Зразок сенкану
Весна
Радісна, тривожна.
Не зрадила, повернулася, забуяла.
Як мрія про краще.
Надія…
Слайд 18 .
Сенкан “ Усмішка»
Усмішка
Добра, світла
Любить, зігріває, співчуває
Людина без усмішки ніщо
Доброта
Слайд
19.
Фонограма
«Пісня про усмішку»(мінус зі словами)
-
Ми склали гарні сенкани про усмішку, а зараз підкріпимо
гарний настрій піснею.
VІІІ.
»Дерево очікувань»
Чи справдились ваші очікування
від заняття?
Немає коментарів:
Дописати коментар